What’s your favorite color of lipstick?

Goed nieuws voor de dames die graag een fashion statement maken. Naast je uitgebreide collectie schoenen en kleurrijk gamma handtassen en sjaaltjes, mag je deze zomer namelijk ook een assortiment mondmaskers aanleggen, want of je nu voor bent of tegen, je kan er niet omheen. Het mondmasker is de nieuwe hype.

Online word je overstelpt met tips om ze zelf te maken. Maar ook wanneer je niet zo geweldig handig bent met naald en draad, vind je wel je gading. Zo zag ik eerder deze week een gemoedelijk filmpje passeren waar een dame in een gezapig Kempisch dialect, de single heren een tip gaf om van oude shirts en zonder al te veel poespas hun eigen  exemplaar te maken. Verder zie je natuurlijk de ene na de andere advertentie op je scherm poppen, variërend van heuse woekerprijzen voor een doorsnee masker tot schattige motiefjes voor een liefdadigheidsprijsje.
‘Iets is maar waard wat de gek er voor wil geven’, zou wellicht de opmerking van mijn ooh zo nuchtere down to earth,  grootmoeder zaliger zijn.



Vooralsnog heerst hier niet de intentie de  uitgebreide collectie accessoires aan te vullen met maskertjes  in allerlei geuren en kleuren, maar standaard wit, was dan toch weer net een brug te ver.  Mijn gepersonaliseerd exemplaar, een verdienstelijke poging van noeste handenarbeid me dunkt, is niet alleen een leuke oplossing om het saaie wit te doorbreken, maar maakt  meteen komaf met de vraag  'welke kleur lipstick vandaag' .
Ondanks de pogingen van dezelfde grootmoeder zaliger, ben ik helemaal geen held met naald en draad en aangezien het me verder aan een naaimachine ontbreekt, komt deze creatie (hoe leuk jullie ze ook vinden) helaas niet te koop via Griffel-Gifts. Creatieve  doe het zelvers die echter wel op zoek zijn naar een leuke print voor hun zelfgemaakte modellen, mogen me altijd een berichtje sturen.

Tip voor de dames die last hebben van de elastiekjes achter de oren. Ik heb de mijne iets langer gemaakt, waardoor ik ze achter de tanden van mijn haarspeld kan klemmen. Twee vliegen in één klap, want door het verbod op kappersbezoekjes  behoort de haarspeld ondertussen ook tot de bear necessities.


Reacties

Populaire posts